Efficiency of railways international freight: an analysis with data envelopment

Authors

  • América Ivonne Zamora Torres Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo image/svg+xml
  • Oscar Hugo Pedraza Rendón Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29105/rinn11.22-3

Keywords:

eficiencia económica, Envolvente de Datos, transporte férreo de carga

Abstract

In this paper based on the methodology of Analysis of Data Envelopment (DEA), the efficiency is calculated 32 countries with the largest trade flows for 2013. During the first stage, the overall technical efficiency is determined, which is calculating the product of pure technical efficiency and the efficiency of scale. In a second, benchmarking analysis given current inputs and outputs as well as the target was carried out. The results shows that the countries of China, United States, Singapore and Thailand show overall technical efficiency; China, United States, Hong Kong, Japan, Singapore and Thailand have pure technical efficiency and the countries of Brazil, Canada, China, United States, India. Russia, Singapore and Thailand have scale efficiency. With respect to Mexico, although it is not efficient according to the results shown there are different proposals and guidelines to follow which should give priority to the decrease of costs by 62.67 percent to the value of 318.57USD; increase rail infrastructure and pathways electrified by 85.88 percent for each item.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AECA, A. E. (1997). Indicadores de gestión para la entidades públicas. Serie de Principios de Contabilidad de Gestión, Documento número 16, 2da Edición, Madrid: Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas

Anif-Correval, (2011). Privatizaciones, infraestructura y mercado de capitales. Bogotá:Asociación Nacional de Insituciones Financieras & Firma Comisionista de Bolsa.

Banker, R., Charnes, & Cooper, W. (1984). Some models for estimating technical and scale inefficiencies in Data Envelopment Analysis, Management Science, 30(9), 1078-1092.

Banker, R., Charnes, A., Cooper, W. Swarts, J. & Thomas, D. (1989). An introduction to data envelopment analysis with some of its models and their uses. Research in Governmental and non Profit Accounting, 5, 125 -16.

Barbero, J. (2010). Freight logistics in Latin America and the Caribbean: An agenda to improve performance. Washington: Banco Interamericano de Desarrollo.

Bemowski, K. (1991). The benchmarking bandwagon, Quality Progress, 24(1), 19-24.

CEPAL (2011). Evolución de la participación del ferrocarril en el reparto modal del trasporte. Facilitación del transporte y el comercio en América Latina y El Caribe, Boletín FAL, 303(11), 1-7.

CEPAL (2012). Integración puertos ferrocarril: Desafíos y oportunidades para América Latina. Facilitación del transporte y el comercio en América Latina y El Caribe, Boletín FAL,310(7), 1-11.

Charnes, A., Cooper, W., & Rhodes, E. (1978). Measurement the efficiency of decision making units, European Journal of Operational Research, 2(6), 429-444.

Coll, V. &. (2006). Evaluación de la eficiencia mediante el análisis envolvente de datos Edición electrónica. Recuperado el 01 de septiembre de 2011, de eumed:

http://www.eumed.net/libros/2006c/197/

Fernández, Y., & Flórez, R. (2006). Aplicación del modelo DEA en la gestión pública. Un análisis de la eficiencia de las capitales de provincias españolas. Revista iberoamericana de contabilidad de gestión, 4(7), 1-29.

Giménez, V. (2009). Evaluación de la eficiencia en negocios organizados en red, una introducción a los modelos de frontera no paramétricos. Torreón, México:Departamento de Economía de la Empresa.

Gobierno de España (2010). Plan estratégico para el impulso del transporte ferroviario de mercancías en España. Madrid: Ministerio de Fomento.

IGAE, I. G. (1997). El establecimiento de objetivos y la medición de resultados en el ámbito público. Madrid: MEH.

Muñoz, F. (2003). Benchmarking y marketig estratégico de ciudades. Granada: Universidad de Granada.

Navarro, C. L. (2005). La eficiencia del sector eléctrico en México. México: UMSNH.

Subsecretaria de Transporte (2011). Análisis del transporte ferroviarios de carga. Santiago de Chile: Gobierno de Chile & LIBRA Ingenieros Consultores.

Published

2014-12-12

How to Cite

Zamora Torres, A. I., & Pedraza Rendón, O. H. (2014). Efficiency of railways international freight: an analysis with data envelopment. Innovaciones De Negocios, 11(22), 215–233. https://doi.org/10.29105/rinn11.22-3