Post acquisition business synergies of a foreign affiliate. Case study of companies in Nuevo Leon

Autores/as

  • Luis Cabeza UANL
  • Mónica Blanco UANL
  • Jorge Castillo UANL
  • Jorge Castillo UANL
  • José N. Barragán UANL

DOI:

https://doi.org/10.29105/rinn6.12-8

Resumen

Key words: Acquisition, globalization, Mexico, synergies

Summary: This article will explain the importance of creating synergies after having acquired foreign affiliates. Interviews were conducted to executives of four of the most important manufacturing companies in Nuevo Leon, which have been involved in the international acquisition process of foreign affiliates. Also presented are 10 areas where synergies may be obtained after having acquired a foreign affiliate, in accordance with (Marin and Ketelhohn, 2008) economies of size at corporate headquarters, greater opportunities for professional development, corporate image, interdivisional transactions, vertical integration, economies of scale and/or scope, coordination of skills, learning center, leverage of intangible assets and unleashing of skills.

Palabras clave: Adquisición de empresas, globalización, México, sinergias

Resumen: Este artículo explica la importancia de la creación de sinergias después de realizar una adquisición de filiales en el extranjero. Se realizaron entrevistas a ejecutivos de cuatro de las más importantes compañías manufactureras en Nuevo León con experiencia en un proceso de adquisición de filiales extranjeras. Asimismo, considerando el trabajo de Marin Ketelhohn (2008) se estudian 10 áreas en las cuales se hayan obtenido sinergias
después de haber adquirido una filial extranjera, esto es, economías de escala a nivel dirección del coorporativo, mayores oportunidades para el desarrollo profesional, imagen corporativa, transacciones interdivisionales, integración vertical, economías de escala y/o alcance, coordinación de habilidades, centros de aprendizaje, apalancamiento de activos intangibles.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Citas

Ashkenas, R., 2004. How GE Capital Integrates New Companies, Harvard Business Review, pgs. 127-161.

Cuervo, A., 1999. Reflextions From the Economy of the Company, Magazine of Spanish Economy Papers, 78, pgs. 34-55

Cuervo, A., 2000. Mergers and Acquisitions: Justification of the Process, Complutense University of Madrid, pgs. 133-147

Gaughan, P., 2006. Mergers and Acquisitions, pg. 13, Spain: Ed. Deusto

Guisado, M., 2003. Strategies of Internationalization and Company Policy, pg. 182, Spain: Ed. Pirámide

Hitt M., Irleand D., Hoskisson R., 2004. Strategic Management, Ed.Thomson, Mexico, pg. 260.

Marin, J. and Ketelhohn, 2008. Mergers and Acquisitions in Practice, pg. 96, Mexico: Ed. Cengage Learning.

Mascareñas, J., 2005. Mergers and Acquisitions of Companies, pg. 2. Spain: Ed. McGraw Hill.

Navas, J., and Guerras, L., 2003. Strategic Management of a Company, Spain: Ed. Thomson.

Porter, M., 2006. Competitive Strategy. pg. 20. Mexico: Ed. CECS

Descargas

Publicado

2017-12-07

Cómo citar

Cabeza, L., Blanco, M., Castillo, J., Castillo, J., & Barragán, J. N. (2017). Post acquisition business synergies of a foreign affiliate. Case study of companies in Nuevo Leon. Innovaciones De Negocios, 6(12). https://doi.org/10.29105/rinn6.12-8