The Philosophy Faculty students´ theories with respect to the role of the sex in career selection: content analysis

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/rinn1.1-8

Keywords:

Career, Philosophy, Sex, Student

Abstract

This study explores the students’ perspective on the gender influence in professional election. Through an open-ended instrument, the answers are classified into several implicit theories about gender at the context of an obligatory course for the degree program in the Philosophy and Letters Faculty, Universidad Autónoma de Nuevo León, México.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ausubel, D., J. Novak y H. Hanesian. 1976. Sicología Educativa. Un Punto de Vista Cognoscitivo. Trillas, México D. F.

Babbie, E. 2000. Fundamentos de la Investigación Social. Thomson Editores, México D. F.

Becerra, G. 2003. Manual de Actividades de Sicología y Desarrollo Profesional. UANL, Monterrey.

Becerra, M. G., M. R. Garrido y R. M. Romo. 1989. El aula Universitaria: lugar de observación. UANL, Monterrey.

Benlloch, M. 1997. Desarrollo Cognitivo y Teorías Implícitas en el Aprendizaje de las Ciencias. Visor, Madrid.

Bourdieu, P. y J. C. Passeron. 1973. Los Estudiantes y la Cultura. Labor, Buenos Aires.

Hernández, N. y R. Sáenz. 2001. Sicología y Desarrollo Profesional. Colección Estudios Generales. UANL, Monterrey.

Krippendorff, K. 1990. Metodología de Análisis de Contenido. Teoría y Práctica. Paidós, Buenos Aires.

Lundgren, U. P. 1992. Teoría del Curriculum y Escolarización. Morata, Madrid.

Pozo, J. I. 1989. Teorías Cognitivas del Aprendizaje. Morata, Madrid.

Ramos, L. 2003. Voces que Toman Cuerpo. Los estudios de género. UANL, Monterrey.

Rodrigo, M. J., A. Rodríguez y J. Marrero. 1993. Las Teorías Implícitas. Una aproximación al conocimiento cotidiano. Visor, Madrid.

Stubbs, M. 1983. Análisis del Discurso. Alianza, Madrid.

Published

2004-01-15

How to Cite

Becerra García, M. G. (2004). The Philosophy Faculty students´ theories with respect to the role of the sex in career selection: content analysis. Innovaciones De Negocios, 1(1), 131–138. https://doi.org/10.29105/rinn1.1-8